Cerviño, J., Chetty, S. & Martín Martín, O. : "Imposible is nothing:
Entrepreneurship in Cuba and small firms´ business performance",
Journal of Small Business Management, March 2024.https://doi.org/10.1080/00472778.2024.2322991
Palomino, W. Timana, J. & Cerviño, J.: “The Firm Value and Marketing Intensity Decision in Conditions of Financial Constraint: A Comparative Study of the United States and Latin America”, Journal of International Marketing, vol. 28 (3), 2020, 21-39.
Cerviño, J., Nuñez-Barripedro, E & Ravina-Rippol, R.: “La marca en el sector de la alimentación en España. Un activo intangible que incrementa la competitividad en las empresas”, Revista de Administración y Organización, Universidad Autónoma Metropolitana, México, vol. 40, 2018.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Management experience or brand awareness? Which impacts more on the international of Spanish franchise service chains”, Emprendimiento y Negocios Internacionales vol. 2 (1), 2017, 20-31.
Cerviño, J. & Wasington, M.: “Trademark dilution: comparing the effects of blurring and tarnishment cases over brand equity”, Management & Marketing Journal - Challenges for the Knowledge Society vol. 10 (2), 2017, 90-103.
Cerviño, J., Sánchez-Herrar, J., Serra, A., Anthony and Baena, V.: “Internacionalización de las Cadenas Hoteleras Españolas: Formas de Entrada y Resultados”, Información Comercial Española ICE vol. 894, 2017, 101-216.
Cerviño, J. & Washington, M.: “Trademark Dilution and its practical effect on purchase decision”, Spanish Journal of Marketing, ESIC Elsevier (SJME), vol. 21, 2017, 1-13.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Nuevas dimensiones y problemáticas en el ámbito de la creación y gestión de marcas”, Cuadernos de Estudios Empresariales, vol. 24, 2014, 11-50.
Cerviño, J., Mattera, M. & Baena, V.: "Investing time wisely: enhancing brand awareness through stakeholder engagement in the service sector”, International Journal of Management Practice vol. 7 (2), 2014, 126–143.
Cerviño, J. & Baena, V.: “International Franchising Decision-Making: A Model for Country Choice” Latin American Business Review vol. 15, 2014, 13-43.
Cerviño, J. & Durán-Herrera, J.J.: “La Marca en la orientación de la Empresa a la Creación de Valor”, Economistas Revista del Ilustre Colegio de Economistas de Madrid vol. 134, 2013, 6-14.
Cerviño, J., Chetty, S. & Martín Martín, O. : "Imposible is nothing:
Entrepreneurship in Cuba and small firms´ business performance",
Journal of Small Business Management, March 2024.https://doi.org/10.1080/00472778.2024.2322991
Palomino, W. Timana, J. & Cerviño, J.: “The Firm Value and Marketing Intensity Decision in Conditions of Financial Constraint: A Comparative Study of the United States and Latin America”, Journal of International Marketing, vol. 28 (3), 2020, 21-39.
Cerviño, J., Nuñez-Barripedro, E & Ravina-Rippol, R.: “La marca en el sector de la alimentación en España. Un activo intangible que incrementa la competitividad en las empresas”, Revista de Administración y Organización, Universidad Autónoma Metropolitana, México, vol. 40, 2018.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Management experience or brand awareness? Which impacts more on the international of Spanish franchise service chains”, Emprendimiento y Negocios Internacionales vol. 2 (1), 2017, 20-31.
Cerviño, J. & Wasington, M.: “Trademark dilution: comparing the effects of blurring and tarnishment cases over brand equity”, Management & Marketing Journal - Challenges for the Knowledge Society vol. 10 (2), 2017, 90-103.
Cerviño, J., Sánchez-Herrara, J., Serra, A., Anthony and Baena, V.: “Internacionalización de las Cadenas Hoteleras Españolas: Formas de Entrada y Resultados”, Información Comercial Española ICE vol. 894, 2017, 101-216.
Cerviño, J. & Washington, M.: “Trademark Dilution and its practical effect on purchase decision”, Spanish Journal of Marketing, ESIC Elsevier (SJME), vol. 21, 2017, 1-13.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Nuevas dimensiones y problemáticas en el ámbito de la creación y gestión de marcas”, Cuadernos de Estudios Empresariales, vol. 24, 2014, 11-50.
Cerviño, J., Mattera, M. & Baena, V.: "Investing time wisely: enhancing brand awareness through stakeholder engagement in the service sector”, International Journal of Management Practice vol. 7 (2), 2014, 126–143.
Cerviño, J. & Baena, V.: “International Franchising Decision-Making: A Model for Country Choice” Latin American Business Review vol. 15, 2014, 13-43.
Cerviño, J. & Durán-Herrera, J.J.: “La Marca en la orientación de la Empresa a la Creación de Valor”, Economistas Revista del Ilustre Colegio de Economistas de Madrid vol. 134, 2013, 6-14.
Cerviño, J., Mattera, M. & Baena, V.: “Analyzing Social Responsability as a driver of firm´s brand awareness” Procedia – Social and Behavioral Science, vol. 58, 2012, 1121-1130.
Cerviño, J. & Baena, V.: “El desplazamiento del Centro y la Globalización de las Marcas: Retos para los gestores de marcas” Harvard Deusto Marketing & Ventas, 2012, 6-13.
Cerviño, J. & Durán-Herra, J.J.: “La Marca como activo estratégico de la empresa española: Posición Actual y Perspectivas”, Papeles de Economía Española vol. 132, 2012, 82-96.
Cerviño, J. & Baena, V.: “International Franchise Expansion of Service Chains: Insights from the Spanish Market", The Service Industries Journal vol. 32 (7), 2012, 1-16.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Gestión Estratégica de la Marca en el mundo del vino”, Spanish Journal of Rural Development vol. 3 (especial 1:1), 2012, 1- 18.
Cerviño, J. & Nuñez-Barriopedro, E.: “Valoración del renombre de las marcas deportivas: Un análisis empírico para las marcas españolas de Club de Fútbol”, Revista Internacional de Derecho y Gestión del Deporte (2011 - International Journal of Sports Law & Management vol. 16 (octubre-diciembre), 2011, 3-21.
Cerviño, J. & Martín, O.: “Towards an integrative framework of brand country of origin recognition determinants: A cross-classified hierarchical model”, International Marketing Review vol. 28 (6), 2011.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Identıfyıng The Factors Drıvıng Market Selectıon In Latın Amerıca”, Journal of Global Strategic Management vol. 9, 2011, 5-13.
Cerviño, J. & Baena, V.: “La Globalización de las Marcas y la Competitividad: Tendencias y retos para las marcas españolas”, Economía Industrial vol. 279, 2011, 93-106.
Cerviño, J. & Baena, V.: “Selección de Mercados en la expansión internacional de la franquicia española”, Información Comercial Española, vol. 857, 2010, 183-200.
Cerviño, J. & Baena, V.: “El Efecto de la Experiencia, Tipo de Actividad y Renombre de Marcas sobre la Expansión y Grado de Intensidad Internacional de la Franquicia Española", Revista Española de Investigación en Marketing (REIM) vol. 14 (2), 2010, 67-89.
Cerviño, J. & Baena, V.: "La internalización de la franquicia española y sus formas de penetración de mercados", Cuadernos de Economía y Dirección de Empresas – CEDE vol. 40 (septiembre), 2009, 1-6.
Cerviño, J., Rivera, J. & Molero, V.: "¿Quién interesa que invierta en España?: La inversión extranjera directa de Latinoamérica en España. Tendencias recientes y perspectivas", Revista de Globalización, Competitividad y Gobernabilidad vol. 3 (2), 2009, 108-125.
Cerviño, J.: "La Globalización de las marcas españolas: estrategia internacional e imagen de marca del Santander”, Universia Business Review vol. 17, 2008, 60-73.
Cerviño, J. & Rivera, J.: "La Globalización de las marcas españolas: liderazgo y notoriedad internacional", Información Comercial Española, ICE: Revista de Economía vol. 839, 2007, 121-139.
Cerviño, J., Cubillo, J.M. & Sánchez-Herrera, J.: "International Students' Decision-Making Process", International Journal of Educational Management vol. 20 (2), 2006, 101-115.
Cerviño, J., Cubillo, J.M. & Cruz-Roche, I.: “Brand Alliances: A Conceptual Model of Strategic Analysis”, Journal of Brand Management, Icfai Press, vol. 2 (2), 2005.
Cerviño, J. & Cubillo, J.M.: “Hotel and Tourism Development in Cuba: Opportunities, Management Challenges and Future Trends”, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, vol. 26, 2005, 1-24.
Cerviño, J. & Bonache, J.: “Cuban Retailing: From a Centrally planned to a Mixed Dual System”, International Journal of Retail and Distribution Management, vol. 33 (1), 2005, 79-94.
Cerviño, J. & Cubillo, J.M.: “International Entrepreneurship in Local SMEs Suppliers Networks”, The International Journal of Entrepreneurship and Innovation vol. 5 (4), 2004, 231-239.